Ditt ärende är sparat

För att återuppta ditt ärende vid ett senare tillfälle gå till Min sida. Annars tryck på Fortsätt för att fortsätta fylla i ärendet nu.

Ditt ärende kunde inte sparas

Sidan innehåller fält vars innehåll inte kunde valideras. Du måste åtgärda felen eller tömma fälten innan ärendet kan sparas.

Titel

Gå direkt till huvudinnehållet
Logotyp
Min sida
Logga in
  • StartsidaPil

Beställning av intyg från personalenheten

 

Handläggningstid för intyg är ca fem arbetsdagar.

  • Arbetsgivarintyg - redovisar uppgifter om anställningsform, arbetstid, lön samt andra uppgifter.  Det är oftast är A-kassan som begär dessa intyg och vill ha uppgifter på 13 arbetsmånader.  Arbetsgivarintyg behövs t ex om du söker arbetslöshetsersättning eller aktivitetsstöd.
  • Inkomstintyg - redovisar hur din inkomst ser ut under det kommande året enligt nu kända förutsättningar, oftast är det banker som begär dessa intyg vid lån.

  • Tjänstgöringsintyg - redovisar under vilken period du har varit anställd inom kommunen samt vilken anställningsform som man haft, oftast begär medarbetare detta intyg för att visa kommande arbetsgivare eller för lärarlegitimation.

Obs! Tjänstgöringsbetyg går inte att få från Personalenheten utan skrivs av närmaste chef

Logga in

Besök oss

Adress: Nacka kommun, 131 81 Nacka
Besöksadress: Nacka stadshus, Granitvägen 15

Kontakta oss

Telefon
Växel: 08-718 80 00

Övrigt

Behandling av personuppgifter
Tillgänglighet

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Youtube