Beställning av mätuppdrag
I den här e-tjänsten beställer du mättjänster som husutstakning eller lägeskontroll direkt på webben. Du får en bekräftelse av din beställning till den e-postadress du uppger.
Fältarbetet kommer att utföras inom 2-3 veckor.
För husustakningar gäller 1-2 veckor. Om specifik tidpunkt behövs för din husutstakning kontaktar vi er för att för att bekräfta datum och detaljer.
Vilka uppgifter behöver jag lämna i den här e-tjänsten?
När du använder e-tjänsten så behöver du bland annat uppge fastighetsbeteckning och fastighetens adress. Du kan även ange eventuellt diarienummer om du har ett pågående bygglovsärende. Du kan även bifoga filer till stöd för din beställning.
Beställningen genomförs i olika steg och du har också möjlighet att ange en annan fakturamottagare samt annan leveransmottagare av kartan än dig själv.
Vad kostar det?
Läs mer om priserna via länk med Information till höger.
Personuppgifter
När du beställer en mät- eller karttjänst hos Lantmäterienheten behöver du uppge vissa personuppgifter som vi samlar in och hanterar. Uppgifterna lagras i vårt system för ärendehantering. Vi frågar enbart efter de personuppgifter som vi behöver för att kunna utföra det uppdrag du beställt.
Dina uppgifter kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Här kan du läsa mer om behandling av personuppgifter i Nacka kommun