Beställning av gränsutvisning
I den här e-tjänsten beställer du utvisning av fastighetsgräns eller gränskontroll kopplat till ett bygglov direkt på webben. Du får en bekräftelse av din beställning till den e-postadress du uppger, men har även möjlighet att följa ditt ärende via Mina ärenden, som du hittar i menyn längst upp på sidan. För inloggning till Mina ärenden krävs e-legitimation.
Vilka uppgifter behöver jag lämna i den här e-tjänsten?
När du använder e-tjänsten så behöver du bland annat uppge fastighetsbeteckning och fastighetens adress. Du anger vilka gränspunkter du vill ha utvisade. Du har också möjlighet att bifoga en karta som visar vilka gränspunkter som gäller.
Beställningen genomförs i olika steg och du har möjlighet att ange en annan fakturamottagare samt annan leveransmottagare av kartan än dig själv. Vad kostar det? Läs mer om priserna via länkarna Information om gränsutvisning till höger.
Personuppgifter
När du beställer en mät- eller karttjänst hos Lantmäterienheten behöver du uppge vissa personuppgifter som vi samlar in och hanterar. Uppgifterna lagras i vårt system för ärendehantering. Vi frågar enbart efter de personuppgifter som vi behöver för att kunna utföra det uppdrag du beställt.
Dina uppgifter kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Här kan du läsa mer om behandling av personuppgifter i Nacka kommun