Beställning av gränsutvisning
I den här e-tjänsten beställer du utvisning av fastighetsgräns eller gränskontroll kopplat till ett bygglov direkt på webben. Utförlig information kring tillvägagångssättet finns att ta del av på nacka.se under Gränsutvisning. Förfarandet är i princip det samma för gränsutvisning och gränskontroll i samband med bygglov
Du får en bekräftelse av din beställning till den e-postadress du uppger.
Fältarbetet kommer att utföras inom 2-3 veckor.
Under högtryck inför jul och sommarsemestrar kan leveranstiden vara längre.
Vilka uppgifter behöver jag lämna i den här e-tjänsten?
När du använder e-tjänsten så behöver du bland annat uppge fastighetsbeteckning och fastighetens adress. Om det handlar om en gränsutvisning i fält anger vilka gränspunkter du vill ha utvisade. Det finns också möjlighet att bifoga en karta som visar vilka gränspunkter som gäller. Är det en gränskontroll i samband med bygglov behöver du ange ditt diarienummer för bygglovsärendet om ett sådant finns.
Beställningen genomförs i olika steg och du har möjlighet att ange en annan fakturamottagare samt annan leveransmottagare av kartan än dig själv. Vad kostar det? Läs mer om priserna via länkarna Information om gränsutvisning till höger.
Vad kostar det?
Läs mer om priserna under rubriken Information och kontakt ovan.
Personuppgifter
När du beställer en mät- eller karttjänst hos Lantmäterienheten behöver du uppge vissa personuppgifter som vi samlar in och hanterar. Uppgifterna lagras i vårt system för ärendehantering. Vi frågar enbart efter de personuppgifter som vi behöver för att kunna utföra det uppdrag du beställt.
Dina uppgifter kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen.
Här kan du läsa mer om behandling av personuppgifter i Nacka kommun